Årsmøte KNBF region Nordland

Kongelig Norsk Båtforbund region Nordland avholder årsmøte i Bodø den 25. februar. I region Nordland har de sentrale arbeidsoppgavene vært verving av nye medlemsforeninger. KNBF har deltatt på/arrangert flere vervings/informasjonsmøter. Disse har vært på Neverdal, Inndyr, i Sandnessjøen, Tverlandet, Steigen, Sortland og Narvik. I tillegg har vi vært involvert i møter med enkeltforeninger i forskjellige sammenhenger. Både på Båtmessa i Sandnessjøen 13.- 15. mai og på Ørnes 28.-29. mai deltok KNBF med stand og fokus var å informere om båtforsikringen gjennom Norske Sjø.

Kongelig Norsk Båtforbund har økt og intensivert sitt båtpolitiske arbeid.  Resultatene har kommet i økt medlemstall og mer aktive regioner.  KNBF sentralt har arbeidet mye opp mot sentrale myndigheter, bl. Stortinget. Sentrale tema har vært egen havarikommisjon for ulykker med fritidsbåter og vrakproblematikken. I dag er det 4.241 medlemmer i region Nordland. Dette gjør KNBF til et viktig talerør overfor offentlige myndigheter i rikspolitiske saker som berører båtlivet og være representant i fora som behandler saker av vesentlig interesse for dette.

Løpshavn Båtforening kan sende 2 representanter til årsmøtet og Kristian Ellingsen og Roger Henriksen er påmeldt.

Les mer om KNBF Region Nordland.

Bookmark the permalink.